Вівторок, 23.04.2024, 19:08
Вітаю Вас, Гість

Перший раз у перший клас!
 
Похід у перший клас – одна із найголовніших подій у житті малюка. Як правило, до цього важливого дня всі батьки ретельно готуються. І готують свою дитину. Учать її писати, читати й рахувати. Купують портфель і шкільні приладдя.
    Школа – це не тільки читання, писання або рахунок. Це цілий новий світ, до якого дитина теж повинна бути готова.
   Серед батьків сьогодні існує думка, що краще віддати дитину до школи раніше. Тоді вона і закінчить її раніше. А навіщо? Куди поспішати дитині? Адже вона повинна навчитися ще й налагоджувати стосунки з людьми, відстоювати свою точку зору, бути самостійною.
   Для початку визначтеся, чого Ви хочете. Просто, щоб дитина закінчила школу раніше і вступила до вищого навчального закладу? Але й там їй навчатися буде нелегко, бо вона ще не подорослішала. Або Ви хочете, щоб дитина була успішною, навчалася із задоволенням і отримувала максимум знань, причому таких, які вона змогла б застосувати в житті?
   Якщо Вашому малюкові ще не виповнилося шість років до першого вересня, то не потрібно його мучити й віддавати в школу завчасно. Він до неї ще не готовий, навіть якщо Ви навчили його прекрасно читати й рахувати. Нерідко трапляються такі ситуації, в яких батьки дитини, що народилися, наприклад, улітку, наполягають на тому, щоб її взяли до першого класу. Батьки! Насамперед, задумайтеся самі, чи готовий Ваш малюк не просто висидіти 40-45 хвилин навчального часу, але й утримувати увагу такий тривалий час? Крім того,ні для кого не секрет, що навіть першокласникам, порушуючи всі вимоги, сьогодні задають домашні завдання. А це означає, що дитина буде навчатися чотири-п'ять уроків у школі, але й проводитиме не тільки півтори-дві години за письмовим столом вдома, виконуючи домашні завдання.
   Отже, якщо дитина посидюща, уважна, прекрасно налагоджує взаємини з однолітками й дорослими, легко адаптується в незнайомій обстановці, із задоволенням виконує різноманітні навчальні завдання в ігровій формі, Ви можете відвести іі до першого класу. А якщо Ви – батьки активного непосиди, що використає будь-яку хвилинку, щоб погратися або попустувати, то Вам потрібно звернутися до фахівців – педагогів та психологів. Вони допоможуть визначитися – відправляти дитину до першого класу або ще рік почекати, дати маляті можливість удосталь награтися й підрости.
   До 1 вересня потрібно підготувати не тільки портфель і шкільні приладдя. Малюк повинен бути готовий морально до нової обстановки, нових дітей і дорослих. Тому знайомство зі школою добре було б розпочати не у вересні, а набагато раніше. Приведіть дитину до школи, пройдіться коридорами, погуляйте на спортивному майданчику. Обов'язково розкажіть, як Ви пішли до першого класу. Поясніть малюкові, чим школа відрізняється від дитячого садочка, до якого він звик. Інформація не повинна бути односторонньою. Необхідно розповісти і про те, як буде цікаво в школі, і про те, з якими труднощами може зіштовхнутися дитина.
  Навесні або влітку познайомте свого майбутнього першокласника із учителькою. Тоді у вересні Ви уникнете тривожності, що іноді виникає в маленьких учнів під час зустрічі з новим дорослим.
    Період адаптації до першого класу в кожної дитини триває по-різному. Хтось звикає практично відразу, а комусь знадобиться досить довгий час, щоб стати школярем.Якщо дитина йде до школи неохоче, поговоріть із нею, намагайтесь з'ясувати, що її хвилює. Можливо, вона почуває себе невпевнено. Можливо, в неї не складаються стосунки з однокласниками. Намагайтеся частіше спілкуватися із учителькою, адже вона бачить Вашого малюка в різних ситуаціях і може допомогти Вам порадою.
   Коли малюк повертається зі школи, запитуйте в нь
ого, що цікавого він сьогодні довідався. Якщо дитина почуває, що Вам небайдужі її шкільні успіхи, то й навчатися буде із більшим задоволенням.

Як зробити так, щоб малюк із

задоволенням пішов до першого класу?

•    Не віддавайте дитину в школу раніше шести років.
•    Познайомте дитину заздалегідь зі школою, учителькою та майбутніми однокласниками.
•    Розповідайте малюкові про школу, про свій дитячий шкільний досвід.
•    Не сваріть дитину за промахи та невдачі в школі, інакше незабаром вона не захоче туди йти.
•    Частіше спілкуйтеся із учителькою Вашого малюка.
•    Щодня цікавтесь, що нового довідалася дитина в школі.

  Поради батькам щодо психологічної
   підготовки дитини до школи

«Від п'ятирічної дитини до мене тільки крок,
від новонародженого до п'ятирічного - страшна відстань.»

                                                     Л. Толстой


1. Будь ласка, запам'ятайте, що основними психологічними причинами виникнення труднощів адаптаційного періоду є такі: - недостатній досвід спілкування з дорослими і однолітками; - недорозвиненість мовлення; - "неділовий" ( надмірно емоційний) характер спілкування з дитиною у сім'ї; - не сформованість звички виконувати вимоги дорослих та дотримуватися певних правил поведінки; - побоювання. недовіра до школи внаслідок неправильної орієнтації з боку батьків.
2. Добре, якщо Ви зацікавите доньку чи сина школою, викличете бажання навчатися там. Для цього намагайтеся заздалегідь визначитися, яку саме школу відвідуватиме Ваша дитина. Під час прогулянок покажіть їй споруду школи. Розкажіть про життя учнів.
3. Дитині значно легше буде пристосуватися до умов школи, якщо в сім'ї вона оволодіє певними необхідними навичками самостійності: - складати підручники, зошити та шкільне приладдя в портфель ( бажано привчити дитину робити це заздалегідь, звечора); - самостійно та охайно складати одяг для уроків фізичної культури; - впорядковувати свій письмовий стіл та ігровий куточок; - самостійно вести шкільний щоденник.
4. Важливо навчити дитину ввічливого спілкування з незнайомими людьми. Знаходячись поза домівкою, можна знайти безліч ситуацій для "вправлення" у спілкуванні.
5. Значну увагу приділяйте розвитку мовлення дитини, зокрема діалогічного. Частіше розмовляйте з дітьми, обговорюйте побутові "проблеми", привчайте висловлювати власну думку, міркування. Учіть правильно розгорнуто відповідати на поставлені запитання, а також правильно формулювати запитання до інших людей. Ширше використовуйте мовні ігри - їх Вас навчать самі діти, лише покажіть, що Ви хочете пограти з ними.
6. Будьте вимогливими до дитини.
7. У жодному разі не виявляйте у присутності дитини своїх переживань щодо того, як їй буде у школі, сумнівів, чи доброю до неї буде перша вчителька, побоювань з приводу того, чи буде дитина успішною у навчанні. Навпаки, демонструйте радість з приводу майбутнього вступу дитини до школи, впевненість у тому. що на неї чекають доброзичливі вчителі, цікаві знання, приємні товариші.
Завжди пам'ятайте: самопочуття дитини та успішність її адаптації до школи значною мірою залежить від Вас, шановні батьки!

 

Здорові першокласники:

перший шкільний рік без хвороб і стресів

           Найскладніші заняття для першокласника - це не рішення задачок і не підрахунок паличок і яблук, а... Причому безпосередньо написання букв, слів і пропозицій, так само як і переписування слів і пропозицій з дошки. Ну як запам'ятаєш усі ці карлючки і хвостики? А якщо і запам'ятав - те чому вони наполегливо не хочуть бути схожими на акуратну «ж» з шкільного пропису, а намагаються перетворитися на многоногое чудовисько? Не варто ахати, побачивши перші рядки свого школяра, і ні в якому разі не давайте йому зрозуміти, що він погано сравляється з прописом. Краще скажіть - відмінний результат, у мене спочатку виходило гірше, давай посперечаємося, що вже за два тижні ти писатимеш точнісінько як Марія Іванівна?
           Дитина вчиться робити те, чого йому доки ще не доводилося робити, і ваше схвалення, як і усвідомлення його власних успіхів, дуже важливі на цьому етапі життя. Другим по складності предметом для першокласника, залежно від його нахилів і рівня підготовки, буде або математика, або читання. Якщо улюблену книжку казок ваш малюк вже в шість років читав без всяких проблем, швидше за все, йому знадобиться допомога із складанням і відніманням яблук. Ну, а якщо до читання серйозно приступив зовсім нещодавно, то читати він буде з напругою усіх фізичних сил.
           Тому важливо пам'ятати, що тривалість безперервного читання не повинна в 6 років перевищувати 8 хвилин, а в 7-8 років - 10 хвилин. Оптимальна тривалість безперервного письма - 2 хвилини 40 секунд на початку уроку, і 1 хвилина 45 секунд у кінці (те ж саме і при приготуванні домашніх завдань). Ефективність роботи маленького школяра так само схильна до добового режиму, як і ваш робочий день. Встановлено, що перший урок проводиться на період звикання в навчальний процес, другий урок - пік працездатності. Висока напруга розумових сил у першокласника не буває довгою, і вже до третього уроку працездатність падає, а на четвертий урок залишається мінімум внутрішніх резервів.
         Шкільні предмети повинні потрапляти в цю схему по рівню їх складності, письмо оптимально розташувати на другому уроці, перший і четвертий залишити для найлегших, ознайомлювальних предметів. Правильно готуємося... Після приходу додому першокласник, якщо він не залишається на повний день в школі, повинен з'їсти гарячий обід і відпочити після занять. Домашні завдання краще всього зробити в період 15-16 годин. Не можна сідати за них відразу - дитина не встигне відпочити, а працездатність до цього часу, як ви пам'ятаєте, прагнутиме до нуля. Не можна переносити їх на вечір - лист вимагає акуратності і усидливості, втомлений школяр допускатиме помарки і описки, та і сидіти над завданням набагато довше, ніж в денний час, або ж робити його абияк, кваплячись лягти спати.
          Кожні 15 хвилин треба міняти позу, кожні 30 - робити маленьку перерву, «фізкультхвилинку», можна під музику. Це не лише зміцнює здоров'я, але і відновлює працездатність, допомагає скинути напругу і віддаляє втому. Не можна починати готуватися «кавалерійським наскоком» - з найскладніших предметів. Пам'ятайте про період врабатывания! Починати треба з нескладних і нетривалих за часом завдань, швидке їх виконання змусить першокласника переконатися у власних силах і здібностях. Після цього треба переходити до складніших, ну а останнім, на спаді загальної працездатності, зробити ще одно легке завдання. Тоді дитина вставатиме з-за столу не в пригніченому із-за великого навантаження настрої, а з упевненістю в тому, що йому легко дається навчання. Зберегти бадьорий настрій і не дозволити дитині «опустити руки» («Мама, у мене нічого не виходить»!) - основне завдання батьків на першому році навчання.
            ...і відпочиваємо. Дуже часто доводиться чути питання про прогулянки і час, проведений на свіжому повітрі. Не менш часто батьки нарікають на те, що дитині ніколи гуляти, або ні з ким, або колись батькам, або... Можна знайти сотню причин і пояснень, але відповідь у будь-якому випадку буде однозначною - виключити прогулянку з режиму дня школяра не можна! Норма прогулянки для школярів молодших класів - не менше 3-3,5 годин в день.
              Якщо дитина ослаблена і скаржиться на втому, йому показаний півторагодинний денний сон в добре провітреній кімнаті. Якщо ви віддали дитину в спортивну секцію або займаєтеся з ним удома або у дворі бігом, гімнастичними вправами або рухливими іграми, пам'ятайте, що занятияспортом повинні початися не раніше, ніж через 40 хвилин після їди. Вечеряти треба за 2 години до сну - це краща профілактика безсоння, поганого, неспокійного сну у першокласників. Якщо ви думаєте, що активна дитина встигне зголодніти за цей час, за півгодини до відходу до сну можна запропонувати йому склянку молока або какао з маленькою булочкою, або трохи фруктів. Перед сном корисно погуляти близько двадцяти-п'ятнадцяти хвилин, і якщо такої можливості у вас немає, то хоч би простежите, щоб кімната, в якій спить дитина, була добре провітрена. Спати першокласник повинен не менше 9 годин - без урахування часу на денний сон.